Filmstatistik maj 2009

Antal långfilmer sedda: 17 (inkl 6 omsedda)

Filmer under 40 min: 1 (sammanlagt 15 min, inkl 1 omsedda)


Nysedd film uppdelat på årtionden:
00: IIIIIIII

90:

80:

70: I

60: I

50:

40:

30: I

20:


Nationer: (nysedda)

USA: 6

Tyskland: 1

Japan: 1

UK: 2

Samproduktioner: 1


Tre bästa nysedda långfilmer:


The Baader Meinhof Complex (2008) Betyg 3 - Mycket gott filmhantverk. Helvetes bra skådisar.

Futureworld (1976) Betyg 3 - Bra uppföljare till klassikern Westworld. Spännande!

A Love Song for Bobby Long (2004) Betyg 3 - skön stämning. Lugn och soft film.

Tre sämsta nysedda långfilmer:


Nanny McPhee (2005) Betyg 2 - för många ljudeffekter med fjädrar fick mig att må illa. Töntplinkmusik!

Platinum Blonde (1931) Betyg 2 - vanilj, vem orkar bry sig?

To Sir, With Love (1967) Betyg 2 - Så otroligt daterad! Rebeller som lagar sallad.

Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4:

3: IIIIIIII

2: III

1:

De senaste månaderna har varit skrala filmväg. Någon gång i januari/februari fastnade jag i animen One Piece (runt 130 avsnitt) och efter det så har jag inte kommit tillbaka till mitt månadssnitt på 25-30 filmer. Nu verkar det som om filmtittandet återhämtar sig sakta. 17 sedda filmer i maj månad varav sex jag sett tidigare. Juni verkar också börja med att jag ser om en hel del. Det har nog med att 2008 var så dåligt filmår så att om jag vill se något bra så måste det bli gamla filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback