bokfrågor

I väntan på nästa OS så har jag hittat några bokfrågor på www.bokhora.se som jag tänker besvara:

Senast köpta inbundna bok: "En dag i prinsessan Viktorias liv" av Petter Lidbeck och Lisen Adbåge. 10 kr på myrorna.
Senast köpta pocketbok: Några stycken från adlibris, bl a "Aztec" av Gary Jennings som ska bli mitt stora sommarprojekt. Hoppas jag orkar.
Ultimata längden på en bok: Den ska precis gå igenom springan mellan golvet och toalettdörren i min lägenhet, alltså ca 160 sidor.
Favoritbokhandel: Måste säga adlibris.
Favoritbibliotek: Västerledsskolans bibliotek
Favoritplats att läsa (i hemmet): sängen
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På baksidan av huset med en kopp te eller en burk cola.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Ingen. Många av mina favoritförfattares böcker har aldrig getts ut i inbundet format.
Bästa lässnackset: tortillachips på natten då man börjar bli hungrig.
Bästa läsdrycken: Cola!
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad.
När på dygnet läser du helst? Lägger mig gärna tidigt för att läsa i sängen. Tyvärr somnar jag ofta för tidigt. "Ska bara blunda"-syndromet.
Bästa bakfylleläsningen: Just nu är det manga som gäller. (www.onemanga.com)
Bästa kollektivtrafikläsningen: En pocketbok som går ner i vinterjackan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback