Filmstatistik november 2009

Antal långfilmer sedda: 20 (inkl 6 omsedda) 

Nysedd film uppdelat på årtionden:
00: IIIIIIIIIIII

90:

80: II

 

Nationer: (nysedda)

USA: 12

Sydkorea: 1

Samproduktioner: 1

 

Tre bästa nysedda långfilmer:


4 Night at the Museum 2 (2009) - Kan inte ljuga. Det här är roligt. Även om det är en "Ben Owen"-film.


4 Up (2009) - Pixars senaste gör en inte besviken. Tillhör inte deras bästa men en underbart äventyr är det.

night20of20the20creeps204.jpg image by cusackattacks
3 Night of the Creeps (1986) - Zombiefilm med han, killen från Ett päron till farsa-filmerna, i huvudrollen. Kan det bli bättre? Jo, det kan det. Men det är ändå en skön film som har en sån där underbar cheesy 80-talskänsla.

 

Tre sämsta nysedda långfilmer:


2 Samaritan Girl (2004) - Tråkigt nog den sämsta filmen av Kim Ki-Duk jag sett hittills. Jag förstår mig inte på tjejerna och varför de agerar på sånt konstigt sätt. Pappan är däremot mycket bättre. När filmen efter ett tag fokuserar på pappan blir den faktiskt riktigt bra ett tag. Sen flyter filmen ut. Men början är fortfarande skräp.


2 Battlestar Galactica (2003) - Det här är miniserien på tre timmar. Borde inte vara med i min lista men jag blev så besviken på det här så här är den. Tricia Helfer (bilden) var den enda orsaken jag såg allt. Hon är najs. Miniserien hade för mycket rymdkrig. Boring!


2 Better off Dead (1985) - Tidig John Cusack. En riktigt konstig komedi. Delar är bra men det mesta blir bara konstigt.

 

Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4: II

3: IIIIIII

2: IIIII

1:

 

Kommentar: Stor flippermånad. Endast 20 sedda filmer (och då är hela sex av dem omsedda favoriter).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback