Phoenix grill och pizzeria i Eskilstuna


Skulle hänga med en kompis och käka i lördags. Eftersom jag inte var så hungrig ville jag bara ha något litet, kanske en hamburgare. Inget mer.


Vi valde grillen Phoenix där det finns alternativ för alla magar. "En 90-grams hamburgare och en cola. Burkcola!" sade jag till snubben bakom kassan. Det är så att jag aldrig äter strips till hamburgare. När maten kom så hade snubben med sig en hamburgertallrik, dvs en tallrik full med strips. "Det där är ju strips", sa jag. "Jag beställde inte strips, ska jag betala för det?" frågade jag killen. "Ja!" sa han.


Efter några sekunders fundering så ställde jag mig upp och gick fram och lämnade tillbaka stripsen. "Jag sa en 90-grams hamburgare, inte hamburgertallrik. Jag tänker lämna tillbaka stripsen och få tillbaka mina pengar."


"Ja, men när du säger 90-grams hamburgare då betyder det att du ska köpa menyn", säger killen snorkigt till mig.


Jag vänder mig till en gubbe som står bredvid mig och frågar "Är det verkligen så?" Han skrattar och säger att det hänt honom också.


Jag vänder mig mot listan med utbud som sitter ovanför disken. Där står det "90 grams hamburgare, 35 kr". Lite längre ned står det "Lilla Menyn: 90 grams hamburgare, strips, dricka, 59 kr". Där har jag mitt bevis!


Jag vänder mig till snubben i kassan: "Men om 90 grams hamburgare betyder menyn, vad betyder då 'Lilla menyn'? Det måste väl vara någon skillnad på en vanlig hamburgare och 'Lilla Menyn'?"


"Ta dina pengar då", säger killen surt och sträcker strängt fram en tjuga.


Vilken spänning det blev i lokalen. Till råga på allt så beställde min kompis en pizza och bad att inte få tzatzikin som skulle vara på, enligt menyn. Vad tror ni han fick på pizzan?


Kommentarer
Postat av: Andy

Du börjar låta som mig. Bra val, man ska gnälla när man blir illa behandlad. Står det på menyn burgare och pris så...

2009-04-09 @ 11:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback