Wahlströms ungdomsböcker

Vilken hektisk helg det har varit. Non stop aktiv hela tiden (tautologi, jag vet). Men jag hann med lite bokköp i varje fall. Bland annat lättade jag äntligen på min egensatta regel att inte äga fler böcker än som får plats i mina två Billy-bokhyllor. Nu kan jag äntligen påbörja en boksamling som jag funderat på i några år, dvs de röda och gröna ungdomsböckerna från B. Wahlström.

Första inköpet blev på 130 stycken gröna och röda böcker.

Känner någon till en lista på alla utgivna böcker med dessa gröna och röda ryggar. Jag räknar med att numreringen är upp emot 2500-3000 innan de "nyare" utgivningarna av ungdomsböckerna inte längre har samma rygg, t ex "Sweet Valley High/Tvillingarna".
 
Kom gärna med förslag hur man kan få plats med en så stor mängd böcker. Jag har inte kommit på något sätt. Att skaffa flera bokhyllor är nästan omöjligt pga platsbrist.

Kommentarer
Postat av: lejla

Dubbla rader i hyllorna (fast det är jättetråkigt, då ser man dem inte), eller bygg på höjden - lägg till överdel till dina befintliga Billysar.

2008-09-29 @ 08:06:54
Postat av: frid

Jag har redan dubbla rader i hyllorna. Mina folianter med film- och konstböcker står överst så en extra överdel skulle inte fungera.

2008-09-29 @ 13:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback