Topp 5 - 1920

Efter en kväll som flytthjälp är jag tillbaka och listar mitt sista filmår, nämligen 1920. Skulle kunna fortsätta en bit till eftersom jag har hygglig statistik ner mot sekelskiftet. Av nio sedda filmer från 1920 har jag satt trea eller bättre på åtta av filmerna. Endast Buster Keatons "One Week" känns misslyckad. Det här är som sagt den sista årslistan. Kanske genererar jag även en absolut topp 10-lista men den blir då rejält godtycklig. Här är i varje fall topp 5 från 1920.


Nr 5: Number, Please? (Harold Lloyd)

Nr 4: The Saphead (Buster Keaton)

Nr 3: Get Out And Get Under (Lloyd)

 
Nr 2: Convict 13 (Keaton)

 
Nr 1: Neighbors (Troligen den allra bästa filmen Keaton gjort.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback