Ord som makt och tröst

Jag var på Joar Blå i torsdags och såg Marcus Birro snacka iväg i sin monolog "Ord som makt och tröst". Han dissade sin svenskalärare rejält må jag säga. Min skolas svenskalärare sa att hon inte blev stött, men vem vet? Jag såg kvällsföreställningen klockan 19. Han hade även en föreställning mitt på dagen för Enköpings elever. Enligt Inger på Enköpings teaterförening så skilde sig språket lite mellan de två föreställningarna. Det var tyvärr nog mer tyglat på kvällen med massor av gamla kärringar i publiken. Birro gav en riktigt bra show. Asgarvade hela tiden. Bilden är tagen från Birros hemsida.

En extra kul grej innan föreställningen startade hände när jag satt inne på stadsbiblioteket och väntade. Birro kom in en halvtimme innan det började och ville låna en av sina egna böcker (kanske för att öka statistiken? De får ju i varje fall någon krona per utlånad bok). Just den han behövde fanns inne och han sa "Det var bra att den fanns på biblioteket". Jag kunde inte hålla käft så jag sa: "...eller kanske inte", med antydan på att ingen var intresserad av att läsa boken än han själv. När han sedan gick till utlåningsdisken sa han till kvinnan i disken "Den här boken är bra, den rekommenderar jag.", vilket jag tyckte var kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback