LIDL-té

Som ni märker så har jag varit på LIDL för första gången i hela mitt liv och jag har redan kommenterat deras Nasi Goreng. Man skulle kunna kommentera deras ipackningsområden i kassorna (eller brist rättare sagt) och man skulle kunna kommentera deras vägg där LIDL nämner deras kvalitétsvarumärken som jag aldrig hört talas om. Men jag fortsätter med deras mat. Kalkonen var jag tvungen att kasta eftersom den hade frysts in innan försäljning så att skivorna satt fast i varandra vilket resulterade i att man fick slamsor på mackan.

Deras isté är ganska gott. Det är av varumärket Solevita. För att klaga på något så hade jag svårt att öppna förpackningen.

Hur ska man öppna detta? Det ser ut som något man drar bort men det fungerade inte. Efter ett tag insåg jag att man skulle lyfta den högra delen uppåt. Hålet blev jättekonstigt.

Glad att jag lyckade öppna förpackningen skred jag till verket.

Det kanske inte syns så bra men drycken kluckade fram i små vätskemängder istället för att rinna i ett lätt flöde. 

Drycken innehåller hela "0,12 % extrakt av svart te", vilket gör Solevitas Ice Tea Lemon till en smakupplevelse.

Kommentarer
Postat av: lejla

Jag har svårt att förstå klankeriet på Lidl. De gånger jag handlar där har jag alltid varit väldigt nöj. Speciellt med deras Cevapcici, och frysta pastarätter.

2008-10-06 @ 07:58:10
Postat av: Andy

Lidl regerar, i Tyskland. När vi var på hojsemester där stod det en trevlig farbror och sålde butiksbakade bröd i alla möjliga varianter, mkt goda och med mycket frön. Vi gav några euro för en hel påse med bröd. Samma med butikens innehåll, helt andra varor med bättre kvalité. I sverige är det mesta tyvärr skit förutom grönsakerna. Pröva t.ex. deras skivade ostar...



Isteförpackningen, hur man får det att sluta klucka, gör som dagis/fritidspersonalen alltid envisades med att göra på mjölkpaketen, skär ett litet hål i andra änden av öppningen, då slipper du skvättet, funkar.

2008-10-07 @ 22:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback