Bokinköp oktober, del 2

Den här delen tycker jag är mer intressant än förra.

Köpte två Eskilstuna-böcker som jag inte ens visste existerade. "I vikingarnas spår" listar alla runstenar i området. "Fåglar i Eskilstuna kommun" listar inte bara de fåglar man kan se utan även mycket annat matnyttigt, som till exempel en hel sida om fågeltornet ute i Sandbankarna. Checkhäftet ni ser följde med i den sjunde utgåvan av den presentbok som varje nyanländ Eskilstunabo fick under 70-talet, "Välkommen till Eskilstuna".

Eftersom Myrorna i Eskilstuna har blivit så hemskt dåliga på böcker så köper jag inte så många barnböcker längre. Kunde dock inte motstå en bokversion av Barbo Lindgren och Jojje Wadenius barnskiva "Godá Godá", här med illustrationer av Olof Landström.

En härlig bok från sekelskiftet.

Konstböcker av Taschen är svårt att inte lägga pengar på. Deras fina "Masterpieces of Western Art" är ett riktigt praktverk som man kan bläddra länge, länge i.

Så fick jag tag på några Wahlströms ungdomböcker även i oktober. Jag fyllde inte riktigt en hel kartong denna månad men hittade däremot många intressanta titlar. Det blev många Bröderna Hardy, Hemliga Sjuan och Biggles denna månad. Jag hittade även många "nyare" böcker med nummer i slutet av 2000. Tvillingarna på Sweet Valley High kommer jag nog aldrig läsa. Det räcker med den sliskiga tv-serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback