filmstatistik april 2008

Antal långfilmer sedda: 26 (inkl 5 omsedda)

Filmer under 40 min: 4 (sammanlagt 69 min, inkl 1 omsedd)

Medelbetyg nysedda: 2,81


Nysedd film uppdelat på årtionden:
00: IIIIIIIIIIIIII

90:

80: II

70: IIII

60:

50:

40:

30: II

20: II


Nationer: (nysedda)

USA: 16

UK: 4

Kanada: 1

Samproduktioner: 3


Tre bästa nysedda:


4 Into the Wild (2007) - bra tempo.


4 Hard Candy (2005) - spännande kammarspel!


4 Enchanted (2007) - det är helt omöjligt att inte falla pladask för Amy Adams.


Tre sämsta nysedda:


2 The Punisher (2004)


2 The Devil's Rejects (2005)


2 Anne of Green Gables: The Continuing Story (2000) - utvecklades till en dum spionthriller.


Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4: IIIII

3: IIIIIII

2: IIIIIIIII

1:


Kommentar: Jag blev så hemskt besviken på "The Devil's Rejects" (första filmen är ju bra).  Film precis utanför topp 3-listan som måste nämnas: Lars and the Real Girl (4). Intressant var att man fick med alla stora skådisar i den tredje miniserien om Anne på Grönkulla, tretton år efter del två. Både Anne och Diana hade åldrats fint. Vad jag även uppmärksammade var att de två "Kids in the Hall"-skådespelarna som var med i de två första miniserierna (bland annat som Dianas beau) hade bytts ut efter Kidsens succé i början av 90-talet.


Kommentarer
Postat av: Micke

Måste bara lägga ett gott ord för "Devils Rejects. Eftersom du är så negativ till den=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback