Bioinsikter

Jag gillar inte film på bio. Ungefär en gång om året brukar jag gå eftersom jag då har glömt bort hur mycket jag irriterar mig på alla andra idioter i salongen. Nu i helgen såg jag "National Treasure: The Book of Secrets". Killen bakom mig satt och drog in sitt rinnande snor i näsan under första halvan av filmen. Sedan dök förstås de obligatoriska prasselpåsarna upp och den lukt som tillhörde. Ljud och bild i själva filmen var bra med undantag för översättningstexten som inte var i perfekt skärpa.

Jag förstår inte de som anser att film ska ses på bio. Den ultimata filmupplevelsen får man hemma, där man kan skapa sina egna förutsättningar.

Minst ett besök till är planerat i år eftersom jag har gratisbiljett. Indiana Jones lockar. "The Nines" ser inte ut att gå upp i Sverige över huvud taget.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag avskyr också bio. Alltid är det någon idiot som stör och påverkar upplevelsen till det sämre. Jag skulle istället vilja satsa på ett rejält hemmabio-system istället.

Postat av: Andy

Alltid någon fördel med att lokalbion inte längre är lika populär, vi var 5 pers som såg på "I Am Legend" i tyresö. Det enda prasslet stod jag för, medhavda popcorn i påse...

2008-03-13 @ 20:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback