Topp 5 - 2007

Den här bloggen börjar handla mer och mer om film. Ni får stå ut då det är en favorithobby. Jag har tänkt att lista mina topp 5 favoriter bland filmer från varje år med början från 2007 och sedan gå nedåt ett år i taget.

Vid detta datum har jag endast sett 95 filmer som är producerade 2007. Här är topp fem:


Nr 5: Into the Wild ("Baserad på verkliga händelser" behöver inte alltid betyda kidnappning av barn)


Nr 4: Superbad (Härligt att se en high school-film med de klassiska ingredienserna att söka alkohol, tjejer och fest utan att det blir en orgie i sperma. Superbad är en gemytlig film.)


Nr 3: Interview (Den amerikanska remaken på det holländska kammarspelet höjs av Buscemi och, faktiskt, Sienna Millers formidabla prestationer. Helt i min stil.)


Nr 2: The King of Kong (Det här är dokumentären från 2007 som ingen får missa. Okej, på ytan handlar det om arkadspelet Donkey Kong men här har vi en klassisk berättelse om en underdog som möter en förbannat elak besserwisser. Hamnar inom kort i min dockiskategori på filmhyllan.)


Nr 1: Planet Terror (Zombiefilmen var en STOR överraskning med härlig gore galore. Jag satte mina förhoppningar på Tarantino i Grindhousedubbeln men boy hade jag fel. Verkligen "hjärndöd" action från start till slut! Att den för närvarande är 2007 års bästa film har jag fortfarande svårt att förstå.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback