Topp 5 - 2002

166 sedda. Ingen långfilm som fått toppbetyg av mig, därför trycker jag in en kortfilm som bästa film år 2002:


Nr 5: Confessions of A Dangerous Mind (Första filmen jag insåg att Sam Rockwell är en bra skådis.)


Nr 4: Cube 2 Hypercube (I samma nivå som originalet men ändå en kopia.)


Nr 3: The Importance of Being Earnest (Kan inte tänka mig en filmatisering som kan bli dålig på ett sådant grundmanus.)


Nr 2: Spellbound (Dokumentär om ungar i en stavningstävling.)


Nr 1: The Flying Car (Smith när han är som bäst. Filmen är bara sju minuter men känns som en bortglömd godbit från mästerverket Clerks. Det är verkligen konstigt att dessa två skådisar inte har fått göra mer, istället gnatar Smith på med knarkaren Mewes.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback