Topp 5 - 1977

30 sedda filmer från 1977.


Nr 5: Slagskott (Tuff hockeyfilm med Newman och Ontkean. Så här går det till i farmarligan!)


Nr 4: Sinbad och tigerns öga (För er som gillar "Det gyllene skinnet" kommer här ytterligare en fantastisk film av Harryhausen. Man bländas av de häftiga effekterna.)


Nr 3: Hetsjakten (The Gauntlet är nog min favoritfilm med Clintan som polis, men jag föredrar honom som cowboy.)


Nr 2: The Many Adventures of Winnie the Pooh (Min favoritfilm från Disney. Ska helst ses med dubbningen som gjordes till tv. DVDn och VHS:en har en nyare "felaktig" dubbning. Det är tydligen inget att göra åt , jag har försökt. Se därför filmen med engelskt tal. Det är ett råd som borde tas på stort allvar. Mitt betyg (5) är satt efter originalöversättningen eller den engelska originaltexten.


Nr 1: Annie Hall (Faktiskt inte min favoritfilm av Woody Allen men ändå en fläckfri, superstark femma som kan ses om och om igen. Vid den här perioden var Woody Gud. Väl värd en Oscar för bästa film, vilket den också fick.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback