Home Movies (99-04)

På direkten ska jag vara ärlig och säga att jag endast såg en säsong av denna tecknade serie. Vad som väckte mitt intresse var att de första tre säsongerna  ska vara gjorda i squigglevision (ett sätt att teckna där objektens kanter skakar vilket gör att man inte behöver göra en perfekt och tidskrävande animation för att det ska se bra ut). Jag har dock bara sett säsong fyra, vilket var första säsongen som tv-serien animerades som det är brukligt att tv-serier animeras, dvs grova streck och mindre detaljrikt.

Serien utspelar sig kring Brendon Small som är åtta år och en auteur inom filmvärlden. I varje avsnitt gör Brandon och hans två vänner filmiska mästerverk. Egentligen suger serien faktiskt. Jag såg den när jag var arbetslös och inte visste bättre.


Se den endast om ni inte kan få tag i den ultimata squigglevisionserien "Dr. Katz".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback