En liten adlibrishistoria

När Robert Rankins fyrtioelfte roman äntligen dök upp visade det sig att den inbundna versionen kom med en CD.

Så stod det i varje fall i adlibris varuinformation. En snabb koll på amazon visade att boken säljs både med och utan CD. Vad bra att adlibris har den versionen med CD! Jag kastar mig över VISA-kortet och beställer ett exemplar.


När boken kommer så saknas skivan. Eftersom det är julhelg kan jag bara maila då telefonsupporten har semester. I svarsmailet skriver adlibris att de måste kolla med USA om boken verkligen säljs med en tillhörande CD. Vafalls! Kan de inte se sånt själva? I andra mailet jag får så har de konfirmerat att boken verkligen ska ha en tillhörande CD. Vad jag nu ska göra är att skicka tillbaka boken som jag har hemma så att de kan skicka en ny bok som har CD. Varför inte bara skicka CDn?, undrar jag. Imbeciller!  Idag fick jag det nya paketet. Men tror ni att CDn finns med?

Orkar knappt tänka på att skicka tillbaka ytterligare en bok som inte stämmer överens med vad de lovar. Ska jag ge upp? Kan man kanske ladda ned CDn från piratebay, jag har ju i varje fall betalat för den. Nu måste jag vänta till på tisdag (hinner inte på måndag) för att ringa och klaga.

Jag kan i varje fall glädja mig åt att jag har hälften kvar av Toyminator.


("The Da Da De Da Da Code" är nog bara Rankins 30:e bok om jag räknat rätt. Alltså inte fyrtioelfte.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback