Jumper Bumper?

Jag vet inte ens vad det betyder men nödrim har fungerat många gånger förut (e.g. Latin Kings, Magnus Uggla...hela han är ett nödrim).

Vad jag vill komma till är att filmen
Jumper, som är en av de tre filmer jag sett fram emot som biofilmer denna senvinter/vår (tillsammans med The Nines och nya Indie), har fått hemska recensioner. Sådant bör inte påverka individen men mandrom är berörd, none the less. Problemet ska vara det samma som vad som knäckte Cloverfield, dvs för mycket kärlekssnutteputtelutt. Varför alltid involvera ett kärleksämne i filmerna? Finns det ingen actionhjälte som anser det vore bra att koppla bort nervtrådarna till kukhuvudet ett ögonblick och tänka med hjärnan istället? Red ut ditt problem med den hemliga organisationen som mördar teleporterare istället för att åka på jorden runt-semester med flickvännen.

Att filmen sen kopplas samman med Facebook i en pr-satsning är nästan ännu värre. Leve Filmtipset!

Kommentarer
Postat av: Micke

Nu ska jag vara lite negativ igen. Men i min bok imponeras jag inte av att det är samma regissör som har gjort "The Bourne identity och Mr & Mrs Smith". Har dock aldrig hört talas om denna film, men man kan ju alltid hoppas att den är bättre än de tidigare nämnda filmerna. Håller med dig om kärlekstramset, vore kul att se en actionfilm som hoppar över den delen. Finns de som gör det, men det är inte så ofta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback