CDON uppdatering del 5

Nu har jag fått svar på mitt senaste brev:
...........................

Hej!


Tack för ditt mail.

Vi beklagar att den levererade produkten var defekt.

Vi skickar ett returkuvert med anvisningar om hur du returnerar produkten. Observera att du måste ange ORSAKEN TILL RETUREN när du returnerar, så att produkten inte läggs in på lagret igen.


Bifoga alla fakturor!


Har du för avsikt att maila oss i fortsättning så är ett gott tips till dig att uttrycka dig mer civiliserat.


Med vänlig hälsning

Klas

Kundtjänst CDON.COM


Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.
..........................

För det första anser jag att man är tvungen att använda svordomar till folket på CDON, annars verkar de inte vakna upp ur deras ingrodda rutiner. För det andra så ser man exempel på ingrodda rutiner även i detta mail. De skriver "Vi beklagar att den levererade produkten var defekt." CDON har beklagat sig varje gång men mer än så verkar de inte göra. De skriver också att om jag ska maila dem i framtiden så ska jag vara mer civiliserad. Självklart mailade jag på en gång och frågade om man kunde ringa istället.

Jag har blivit fakturerad på alla tre boxar. 1500 kr inväntar sig CDON att jag ska betala för tre defekta boxar, varav den tredje till och med var trasig i plasten. Jag ska förstås skicka med fakturorna så som de nämnt i mailet men självklart så kopierar jag alla fakturor först. Frågan är om jag ska skicka tillbaka originalen eller kopiorna. Jag skulle gärna vilja ha kvar originalen som bevis. Ett konstigt förfarande anser jag. Inget annat internetföretag har skickat ut extra fakturor när försändelser har blivit fel.

Jag loggade även in på CDON för att se min orderstatus. Där står det att CDON har levererat tre exemplar av "Romanzas Da Zarzuelas" till mig i år,
2008-01-30, 2008-02-03, 2008-02-07. Hur ska man kunna bestyrka sina köp om deras orderstatusinformation är felaktig? "Romanzas Da Zarzuelas" ska tydligen vara en CD med Placido Domingo. Varför skulle jag vilja ha tre exemplar av en Domingoplatta som kom 1988?

Som sista punkt i detta inlägg vill jag namedroppa Helena och Henrik som personal på CDON som tog emot mina tidigare mail. Henrik tog emot det första mailet så honom kan man inte säga något ont om. Det var Helena som fick indikationen att fler boxar kunde ha samma problem men hon gjorde inget åt det.


Kommentarer
Postat av: Andy

Yes Yes! Den här följetången börjar bli riktigt intressant. Jag tycker du ska länka till inläggen i bloggen nästa gång du mailar till CDON. Håller med personalen om att inte vara oförskämd, du är ju själv i servicesektorn, hur kul är det att ta skit för ett fel som någon annan gjort. Det händer ibland på bibblan.

Jag brukar skriva så här när jag klagar. (T.ex. till Com Hem.)

Obs! Detta klagomål rör företaget, inte dig personligen som sitter i kundtjänst och tar emot mitt sura klagomål.

Lite uppskattning/fjäsk brukar hjälpa ibland.

2008-02-14 @ 11:15:09
Postat av: frid

Jag trodde att kundtjänstanställda förstår att man trycker ner företaget i sin helhet när man gnäller? It's implied, som det heter på English. Tappar som vanligt ord på svenska.

2008-02-14 @ 13:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback