filmstatistik mars 2008

Antal långfilmer sedda: 20 (inkl 1 omsedda)

Filmer under 40 min: 8 (inkl. 1 omsedd. sammanlagt 95 min)

Medelbetyg nysedda: 2,8


Nysedd film uppdelat på årtionden:
00: IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

90: III

80: I

70: I

60: II


Nationer: (nysedda)

USA: 15

Kanada: 3

UK: 3

Japan: 1

Australien: 1

Samproduktioner: 3


Tre bästa nysedda:


5 Madame Tutli-Putli (2007)


4 Strictly Ballroom (1992)


4 Mr. Magorium's Wonder Emporium (2007)


Tre sämsta nysedda:


1 Coneheads (1993)



Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4: IIIII

3: IIIIIII

2: IIIIIII

1: I


Kommentar: Hemsk dålig månad, kvantitetsmässigt. Tuff arbetsmånad har betytt mycket sitcom för att lugna nerverna (bland annat "Dream On", säsong 1 & 2 inköpt). Å andra sidan ligger betygsmedlet högre än vanligt. Inget kan slå oscarsnominerade "Madame Tutli-Putli" som var överlägset bäst. Och så har jag äntligen sett styggelsen Coneheads då jag fastnade framför TV4FILM med deras underbara utbud. Casshern var nog den konstigaste filmen jag sett på många, många månader. Rekommenderas för en annorlunda filmupplevelse.

Japanska bildorgien Casshern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback