Min händelserika fredag

Den tidiga fredagen började som alla andra, nästan. Jag hade inte sovit en blund på hela natten eftersom jag låg och tänkte på ett flipperspel som jag skulle åka ut och titta på framåt kvällningen. På förmiddagen gjorde jag några ärenden och sedan till RK. Där ringde min flipperkontakt och vi planerade in tiden bättre. So far, so good.
 
Runt tolv skakade jag av hunger. På Västeråsvägen är det egentligen bara Corner/Erikssons som gäller. Alltså hamburgare nummer ett. Vid tvåtiden var jag hemma för att få lite sömn i kroppen. Kvällen skulle vara påfrestande utan sömn och jag som skulle vara uppe hela natten IGEN tack vare ett animemaraton på SVT. Självklart har jag ingen möjlighet att se på tv:s utbud men hade tänkt att gräva fram sladdarna för detta undantag. Jag fick dock inte någon sömn eftersom telefonen ringde hela tiden.

För att ta död på tiden fram till mötestiden klockan sex satte jag på datorn för att kontrollera traderauktionerna och om någon hade mailat mig om frågor. Jag har ett par program som går på autostart när man sätter på datorn. Det ena ville uppdateras. Jag tyckte det lät konstigt eftersom jag uppdaterade det för någon dag sedan men tryckte ändå på uppdatering. Sekunden senare är det någon virus som vill in på min dator. Telias jättebraiga brandvägg stoppar intrånget men viruset är påstridigt och jag får en myriad av meddelanden. Vet inte vad jag ska göra riktigt så jag väljer att inte visa meddelandet för tillfället. Efter en halvtimme går jag in i Telias "Säker Surf"-program för att se hur många varningsmeddelanden jag fått. Över femhundra meddelanden väljer jag att radera och undrar sedan hur detta ska sluta eftersom de fortsätter att dyka upp i samma takt. 

Vid fyra började jag planera möjlig transport och fick till slut använda stadsjeepen med automatväxel. Första gången med automatväxel och pirret steg ännu mer. Jag hämtade upp flipperpolaren med ena handen konstant på automatväxeln. Jag var orolig på grund av min sömnbrist men bilkörningen fungerar helt okej.

Flipperträffen går bra och jag övertalar polaren att vi ska förflytta spelet direkt. Han är ju i varje fall experten och känner att jag behöver en expert som visar hur allt ska göras. Flipperspel är TUNGT. Trots det går det hyggligt bra att få in spelet i bilen. Stadsjeepen är relativt hög så lilla jag måste verkligen kämpa för att få upp armarna högt nog. Långsamt, långsamt kör jag hem.

Med hjälp av pirra går flytten upp för mina trappor bra. Jag tror nämnligen att polaren stod för den största ansträngningen där. Sedan bär det ner till bilen för att hämta benen. Frambenen hade jag lagt fram i bilen, bultarna i fickan. Säljaren la bakbenen bak i bilen och så fick jag några bultar av honom. Vad han dock hade gjort var att lägga några skruvar på benen. I mörkret utanför mig hör jag hur skruvarna ramlar ner i gräset. Efter att ha hämtat ficklampa hittar jag till slut alla skruvar.

Fish Tales Full Machine bild från ipdb.com (ej mitt spel). Mitt saknar fisktoppen.

Det är verkligen en teknik att sätta på benen på ett flipperspel, speciellt när några av gängorna är trasiga och man måste använda extra muttrar. Frambenen sätts på när spelet ligger med baken mot golvet. Annat är det med bakbenen.  Jag fick stå och hålla upp baksidan av flippret när polaren skruvade i benen. De första minuterna var okej sedan började armarna skaka. När han var inne på andra benet kändes det som om fingrarna hade gått sönder men jag klarade det.

Det sista vi gjorde var att justera spelet så att det lutade tillräckligt och att det INTE lutade åt höger eller vänster. Vi testspelade lite och gick sedan ut och åt på Grillstugan där vi även spelade lite flipper. När jag sedan kom hem så har lutningen ändrat på sig. Hur det kan ha hänt förstår jag inte. Spelet måste luta mer så att bollarna får mer fart. Det är inte svårt att ändra på...om man är två personer. En måste lyfta spelet lite. Så nu på lördagen har jag spelat med fel lutning. Får se när jag kan få någon att hjälpa till.

Okej, nog med flippret. Klockan är nu halv ett, natten till lördag. Jag installerar tv:n för att se anime och inser att jag inte är intresserad av någon film förrän 03:25. Går och lägger mig och sätter larmet på mobiltelefonen. Vaknar 09:30. Min sömnlösa natt gjorde att jag sov så djupt att jag inte hörde ett jotarino.

Så den glada nyheten. Jag drar igång datorn för att kolla auktionerna igen. Det är nu eftermiddag på lördagen. Intrången har slutat komma. Jag är lycklig. Datorn är felfri igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback