Mario the Juggler

Jag är en glad ägare av Nintendos sista Game&Watch! Igår vann jag en billig auktion på franska ebay. Det var spelet Mario the Juggler som vanligtvis avslutas runt tusenlappen. Jag har alltid trott att Mario the Juggler skulle bli ett av de spelen som jag fick kämpa för att få som de sista avslutande spelen i samlingen och som jag skulle vara tvungen att lägga många tusen för.

Man får vara glad om det finns en aktuell auktion för det ovanliga spelet. Inför helgen hade jag bjudit på tre Mario the juggler-auktioner. En sket sig på en gång medan jag lämnade de två andra till sitt öde. När jag kom hem såg jag alltså resultaten.


Jag hade vunnit den
franska auktionen som hade ett fint spel som enligt fotona och texten ser felfri ut. Avslutningsbudet blev 67 euro, dvs 621 svenska kronor.

Auktionen på ebay.com avslutades på 69 brittiska pund, dvs 926 kr. Om ni tittar på fotona så är den i en mycket sämre kvalité: serienumret saknas och batteriluckan verkar vara ljusskadad.

Nu väntar jag alltså på posten att få hit Mario the Juggler. Under samma helg vann jag även en auktion för spelet Helmet för 325 kr (det är bara strax över det pris som vanliga widescreenspel går för). Därmed är guldspelen avklarade. 

Den senaste tiden har det varit lättare att hitta bra klipp på den franska delen av ebay. Com-delen är alltid så övervakad. Fördelen med ebay.fr är också att det är låg frakt från Frankrike till Sverige, ungefär hälften jämfört med USA.

Med de två spelen ovan inräknade är nu samlingen 47/59.

Kommentarer
Postat av: Linda

Såna där spel är jätteroliga. Jag hade två när jag var mindre tror jag. Hm undrar om jag har kvar dem hos mamma? Jag och Gurr vann iallafall auktioner på såna spel på Tradera för ett tag sen. Det var ett evigt blippande. Nu blev jag lite sugen på att spela igen.

Postat av: frid

Som du ser så fattas bara 12 spel i min samling. Tre av dessa spel ska inte vara så svåra att få tag på: "Lifeboat", "Pinball" och "Fire Attack". Jag avslastar er gärna om ni har något av dessa. Runt 200-lappen?

2007-09-17 @ 16:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback