Big-time plot twists

För tillfället på premiere.coms webbplats listar man tjugo filmer som har riktigt bra vändningar i slutet. (20 Big-Time Plot Twists)

Premiere tar upp Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Whew, lång titel). Twisten är ju förstås att Darth Vader är Luke Skywalkers far. Vad Premiere skriver sen tyckte jag var roligt: "Though as we learned later, he was also Princess Leia's father and, in a way, C-3PO's father. Which kind of makes him the Sith version of K-Fed."

Som vanligt måste jag tipsa om den underbara Statler & Waldorfs "From the Balcony" på movies.com

Jag tror att intervjun med George Lucas finns i avsnitt 31: Retro 77 Edition. Den är bra!
 (Nu har jag skrivit om Stjärnornas krig två gånger inom en kort period. Ni ska veta att jag inte är fanatiker av filmserien men anser förstås att den är rejält viktig i filmvärlden.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback