bioreklam

IMDB skriver att intäkterna från reklam på bio i USA förra året stannade på $456 miljoner. Med dagens valutakurs så är det närmare tre MILJARDER kronor. I USA kostar ett biobesök runt 13 dollar, alltså ungefär lika mycket som i Sverige. Reklamintäkterna i Sverige är säkert riktigt höga de också men det pratas aldrig om nåt sånt. Ska verkligen filmbranschen få dra in så mycket pengar på reklam och vi fortfarande få betala en så hutlös summa som 90 spänn för ett biobesök?

Vad har vi att välja på då här i Eskilstuna? Gick "The Fountain" upp? Visades "Pans labyrint"? Nä, istället bestämde man sig för att köpa in "Rush Hour 3" och "Ett monster till svärmor". Fy fan, säger jag.

I år har det blivit ett biobesök för min del (och det var ganska misslyckat), nästa år kommer jag troligen inte överträffa det antalet. Egentligen borde man bli medlem på filmklubben bara för att sponsra ett vettigt alternativ men jag har alltid sett hälften av filmerna som visas och resten vill jag oftast inte se.
Jag lovar dock att gå på "The Nines" om den går upp på bio i etuna hyggligt snabbt  (ibland tar det så lång tid för vissa filmer att gå upp i eskilstuna att de redan har släppts på dvd). Ryan är min nya favvo, hoppas den inte blir en besvikelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback