Kate och Matthew, del 2

2003 kom "How to Lose a Guy in Ten Days" med Kate Hudson och Matthew McConaughey. De senaste tre åren har jag gjort en djupdykning i romcoms och måste säga att filmen höll måttet mer än förväntat. Efter det gjorde McConaughey "Failure to Launch" som också var helt okej (den stora underhållningen var Zooey Deschanel, förstås, Winter Passing är nog hennes bästa hittills). M har visat att han passar i romcoms.

Nästa år kommer "Fool's Gold" (den enda bilden jag hittade var enorm så jag länkar hellre). Min första reaktion var att även denna film är en romcom och blev irriterad över att Kate var halvnaken på postern men inte Matthew. Missförstå mig rätt så har jag inget emot en lättklädd Kate men anser att det är fel ställe att låta henne tappa kläderna. Låt henne göra det i filmen men spara värdigheten på postern. Sedan insåg jag att "Fool's Gold" är mer en äventyrsfilm i samma anda som "Romancing the stone" (vem har inte bra minnen till de filmerna?) och då kan jag inte alls förstå varför Kate ska vara så lättklädd på filmpostern. Kathleen Turner var inte det för 24 år sedan, då behöver knappast Kate Hudson vara det nu. Inte så mycket att irritera sig över, bara ett inlägg i jämställdhetsfrågan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Min favvis när det gäller romcoms är "Jerry Maguire".
-Show me the moooooney
-you had me at hello.

Jag älskar de där replikerna.
Även jag som avskyr Tom Cruise tycker att han går att stå ut med i den filmen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback