Flipperturnering i Strängnäs

I fredags utkämpades den första årliga Strängnäs Open i flipper. Jag tror vi var sju grupper med fyra i varje grupp, så 28 deltagare alltså. Jag kan glatt säga att jag gick vidare bland de åtta bästa men sedan gick det åt pipsvängen. Alkoholintag var obligatorisk för möjlig vinst så eftersom en deltagare inte drack räknades han inte in i slutet och min plats i det hela måste därmed räknas till (delad?) femma.

Här är ett par bilder som inte visar för mycket av deltagarna (då jag inte har frågat om deras samtycke till publicering):

På vänstra flanken hade vi
Junk Yard, Fish Tales och Johnny Mnemonic som ingick i turneringen.

På högra flanken ingick Theatre of Magic och The Flintstones i tävlingen medan den äldre Elvira and the Party Monsters fick fungera som träningsmaskin.

Mycket rolig kväll även om den blev lite för lång (åtta timmars aktivt spelande känns i armen idag må jag säga).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback