Ecodisc

Var nyligen och köpte en fazer chokladkaka på Statoil (finns egentligen inget alternativ, Fazer är bäst!). Jag brukar inte göra tanklösa "i stunden"-köp men gick faktiskt hem med nya Amelia.
 
"Min penis är för stor för samlag" och "Stövlar att älska i höst" är två reportage i Amelia som jag inte tänker läsa.

Jag bryr mig inte om tidningen det minsta. Som filmgalning var jag tvungen att ha DVD-filmen som ingick. Prime (Nära & Kära) med Meryl Streep och Uma Thurman (Uma Jerry! Uma!). Filmen är inte den allra bästa bland romcoms men helt okej om man klarar av de första 20 minuterna dåligt agerande av Bryan Greenberg. Den blir bättre, jag lovar. Det som vippade vågen till köpets fördel var den nya "Eco disc" som filmen kom i. Slimmat fodral, vilket jag anser vara en fördel, men även en tunn och slimmad dvd-skiva. Vid första beröring dök oron upp. Jag fick en känsla av de där gamla plastskivorna som ens föräldrar fick hem från butiken så gott som gratis (de där som man i realiteten inte kunde lyssna på). Det finns till och med en varningstext: "Note: Not useable for Apple Computer slot. Man måste alltså ha en "tray drive" för att skivan ska kunna läsas. Jag gillar inte när man börjar messa med kvalitén bara för att kunna slänga med en "gratis" film som intresseklubben antecknar och faller för (dvs jag).

Kvalitén var dock inga problem. DVDn fungerade. Tyvärr klarade jag inte de första tjugo minuterna denna gång så jag få försöka någon annan gång. "Imorgon är en annan dag", som Scarlett sa.

Jag hittar inte så mycket information om den nya discen (jag har inte letat heller). Vad jag har funnit är att den har samma kapacitet som en vanlig dvd, dvs den tar 4,7 GB. Den väger endast 8 gram då den är hälften så tjock.

Kommentarer
Postat av: Lejla

Jag antar att denna eco-disc inte går att spola fram på eller hoppa mellan kapitel :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback