Äntligen återbäring!

Så har jag äntligen placerat mig hyggligt bra i en av våra flipperturneringar. Med minsta möjliga marginal hamnade jag tvåa, endast en poäng från vinnaren.  Nu var vi bara sex deltagare men jag är ändå nöjd då jag spelade bra på tre av de fyra spel som var med i turneringen.

Medieval Madness
Medieval Madness Upper Playfield
Mitt rekord är medelmåttiga 43 miljoner på detta roliga spel. Idag drämde jag till med hyggliga 23. Det räckte till en tredjeplats i varje fall.

The Flintstones
The Flintstones Playfield
Mitt personbästa ligger på närmare 800 miljoner. Idag släppte allt på sista kulan. Efter flera jackpots och superjackpots hamnde jag på 713 miljoner vilket resulterade i förstaplatsen.

The Machine: Bride of Pinbot
The Machine: Bride of Pin·bot Upper Playfield
När vi inte spelar turnering brukar jag lätt få mellan 10 och 20 miljoner. Efter två bra spel började jag tappa greppet om nerverna. Om jag hade spelat som jag brukar hade jag hamnat bland de tre bästa, nu fick jag endast lite över 3 miljoner och en dålig 5:e plats.

Harley Davidson

Vi brukar spela på "Attack from Mars" som är ett spel som många gillar. Idag blev det istället "Harley-Davidson" från 1991, ett spel som alla hatar. Totalt urtråkigt är det men alla tycker likadant. Har inte spelat det mycket men kan reglerna hyggligt och tack vare att vinnaren från förra veckan var tvungen att dra av 30 % av sina poäng (något straff måste ju vinnarna få) så tog jag även förstaplatsen på detta skräpspel. Hittade tyvärr inget foto som visade hela spelplan.

Sammanlagt en bra dag alltså. Efter att ha räknat ihop poängen så hamnade jag tvåa.

I helgen drar fyra av flipperpolarna till Göteborg för Svenska Mästerskapen som går av stapeln på lördag. Redan på fredag kan ni se ett inslag på östnytt angående de lokala begåvningarna som ska delta. Slå på TV:n klockan 19:10.
Ni kommer förstås vara på väg till mig på fest runt den tiden men ni kan se östnytt först, sedan gå. Jag har inte löst problemet hur jag ska se inslaget. Ska kolla om SVT sänder lokalnyheterna på nätet annars kanske någon kan spela in det åt mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback