Lite om Sean Penns hatobjekt

Jag talar förstås om Michael Bay som Penn yttrade sig värre om än jag någonsin har gjort, dvs att filmskapare som han borde springa hem skrikandes med ändtarmscancer. Jag håller i stort sett med men dukade under i och med "The Island", vilket är en film jag gillar även om den har klara referenser till både "Logan's Run" (1976) och "Seconds" (1966) men även det där Simpsonsavsnittet som jag tror heter "The Computer Wore Menace Shoes (CABF03).

Jag har precis besökt hans webbplats ( michaelbay.com ) och fasat över hur dålig den är. När chocken lagt sig upptäcker jag att Bay hatar microsoft och deras internet explorer. Hans sida stöder istället firefox, safari och mozillabaserade webbläsare. Men absolut inte explorer. Han anser att framtiden för internet är ccs-centeric design och inte html-baserad design. Med den lilla kunskap jag har om cascading style sheets så tenderar jag att hålla med (den hjälper mig i bloggandet) men tyvärr använder jag explorer så hans sida ser skräp ut i min dator.

Jag diggar numera Bay tack vare hans stentuffa principer. Men filmerna är fortfarande dåliga, tro inget annat.


Kommentarer
Postat av: Micke

Hylla Michael Bay, och akta dig för Sean Penn.

Postat av: Andy

Det heter inte CCS det heter CSS.
Hylla Penn akta dig för Michael Bay.

2007-05-24 @ 08:20:52
Postat av: frid

klart det förkortas CSS. Du ska bara veta hur många gånger jag går in och redigerar efter ett inlägg, hittar alltid några totalt felaktiga saker.

2007-05-25 @ 11:49:39
Postat av: frid

...men jag ändrar texten efter någon har kommenterat den. Lagt kort ligger.

2007-05-25 @ 11:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback