trängsel och ruljans

Idag har jag varit på leksaksloppis. Det är den värsta typen av loppis. Inomhus med smala gångar, mycket folk och många barnvagnar. 50 procent är barnkläder, men man kan även få tag på en del bra bilderböcker.

Idag köpte jag endast en bilderbok: Agaton Öman och alfabetet.



En mycket bra ABC-bok med en finurlig historia och smart berättat, av författaren och den underbara illustratören Sven Nordqvist. Jag har köpt böcker bara för att han illustrerar.

Fick även tag på fem gameboy color-spel som jag spelat lite under eftermiddagen.

Efter att ha tagit igen mig så påbörjade jag tv-serien The Singing Detective. Två timmar senare var jag hänfallen av huvudkaraktären Philip Marlowes situation på lasarettet. Inte visste jag, inte kom jag ihåg att han är intagen på grund av en heltäckande psoriasis. Han klagar ständigt på hettan som denna påbringar. Mäktiga scener. Jag får för mig att jag kan känna hans smärta. Hur det kliar, hur det svider och hur huden spricker. Och hur det smärtar när fettet smörjs över kroppen. Men främst hur huden, som ska få kroppen att andas, här på grund av psoriasisen täpper till. Värmen är intensiv. Jag som bara får liknande på halsen kan säkert inte sätta mig in i en heltäckande, dock känner jag hettan. Bra serie.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hans febriga berättande i sjuksängen är väl typ det enda jag själv minns av serien.

2007-03-13 @ 08:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback