Läderlappens ständiga metamorfos

Man vet aldrig vad som komma skall när det handlar om Batmanfilmerna. Det är både på gott och ont, men tyvärr mest på ont. Efter många år av skamlöst dåliga Batmanfilmer fick vi äntligen en värdig köpfilm i "Batman Begins". Christian Bale visade sig vara den bästa versionen hittills. Det var inte bara historien som var trovärdig och relativt mogen utan även utseendemässigt såsom hans bil och kostym var över förväntan.

Jag vet inte om Brucan kommer att ha kvar sitt häftiga fordon i den kommande "The Dark Knight". Vad jag vet är att ett nytt fordon introduceras, nämligen en motorcykel:

VARFÖR?

Även batmandräkten har förändrats:
Batman-Promo-1

Nu är den flådig igen, och det gör mig skraj. Såsom tidigare filmer lägger man för mycket krut på utseende (titta bara på idioten Ledger). Den mer primitiva med funktionsdugliga dräkten Bale hade i "Batman Begins" ger jag toppbetyg eftersom den är mer trovärdig.

Så här i strejktider  framhäver jag manuset. För "Batman Begins" stod Bob Kane för dialogerna medan David S. Goyer hade skapat den trovärdiga handlingen. I den kommande filmen hittar jag ingen Goyer. Här har regissören Nolan fått för sig att han även är manusförfattare. Tro inte att du kan allt, dude! Låt experterna göra jobbet!

Kontentan: Jag är skeptisk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback