Komplett Casca

 mina böcker

Så här ser en komplett samling av Casca ut. Det handlar om de svenska översättningarna förstås; tretton delar översattes till svenska. Jag efterlyste del tre i somras till min födelsedag men den fick jag aldrig. Tack vare internet har jag äntligen lyckats få tag på "Casca 3: Förbannelsen". Jag har letat efter del 3 och del 8 från och till sedan slutet av 80-talet. Del 8 hittade jag på ett antikvariat i somras och trean ingick i första samlingsvolymen som jag fick punga ut lite för mycket för på tradera. Eftersom jag nu har tre inbundna samlingsvolymer så tänker jag försöka få tag på de två som saknas, nämligen del 2 och del 5. Måste ju se bra ut i bokhyllan, eller hur?


Ska även ha koll på amerikanska ebay då det faktiskt finns hela 26 delar, dvs 13 delar som inte har blivit översatta. Det betyder att jag måste köpa Casca 14-26 via USA och betala en hutlös frakt.
 
(exempel på amerikanska utgåvor)


Kommentarer
Postat av: GS

Grattis.
Själv sitter jag på alla 13 pocketböckerna och dom två första inbundna. Håller på att letar efter dom andra tre inbundna och hoppas jakten ska gå bra.

Drömmen vore om resterande böcker översattes då mina engelska kunskaper är för dåliga så jag skulle kunna njuta av att läsa de engelska böckern.
Sen om priset för den översatta boken hamnar uppåt 200 bryr jag mig inte i utan köper alla utan att tveka.

//GS

2008-02-17 @ 10:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback