I Am Legend (2)

Upptäckte att jag redan skrivit ett inlägg om "I am Legend", därav tvåan.

Det visar sig att filmen med Will Smith har slagit rekord. I USA räknar man oftast bara med de tre första dagarna för att se om filmen är succé eller inte. "I am Legend" har spelat in 76,5 miljoner dollar under de tre första dagarna och är därmed den bästa decemberöppningen någonsin (slår Sagan om ringen och dylikt skräp).
Bokomslag: "Varulvarnas natt"
Jag hoppas nu att Richard Mathesons roman äntligen får en värdig svensk översättning. Den hittills enda översättningen, 80-talsöversättningen "Varulvarnas natt" i lågbudgetserien KALLA KÅRAR, måste man se som ett skämt. Det handlar ju faktiskt om vampyrer! Wahlströms som gett ut boken har till och med gjort om slutet.

 Romanen (1954) är för tusan en klassiker inom genren och måste klassas i samma nivå som Polidoris "Vampyre" (1819), Sheridan Le Fanus "Carmilla" (1872), Bram Stokers "Dracula" (1897) och Anne Rices "En vampyrs bekännelse" (1976).

Kommentarer
Postat av: Micke

En invändning...Sagan om ringen och dyligt skräp! Du vet att det kommer bli ett mothugg i nästa inlägg som jag skriver på min blogg.

Haha!!!

2007-12-19 @ 14:10:10
Postat av: frid

he he he. Jag refererade till sagan om ringmuskeln endast för att du skulle brusa upp.

2007-12-19 @ 20:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback