Mälartrotter Frid

För och främst vill jag påpeka att klockan var sent i fredags och biblioteket var stängt. Hästdrulen hade ingen möjlighet att färgas blå.

Tillbringade dagen på en mycket angenämt sätt, dvs att turista lite i omnejden. (Var uppmärksamma att använda termen "tillbringa" istället för "spendera". OBS! viktigt!) Morgonen börjades på Antikladan i Qvartinge. Tre våningar med nästan bara skräp. Kul var det dock. Sedan iväg till Hedlandet för första gången i mitt liv. Kan det vara världens sämsta affär? På hemvägen åkte vi in i Strängnäs för att leta efter Hundörat. Arbetsskadad som jag är lät jag stadens bibliotekarie leta upp butiken. Den var ändå svår att hitta eftersom lokalen ligger inne på gården på Gyllenhjelmsgatan. Vi gick förbi två gånger innan modren pådyvlade mig modet att fråga efter stället. Hittade mycket bra, endast för tjugolappen styck:

"Carry On Jeeves" och "Mulliner Nights" av P. G. Wodehouse. Har läst en hel del på svenska men nu är det dags att insupa Wodehouse på originalspråk.

"Plexus 1" och "Den luftkonditionerade mardrömmen" av Henry Miller. Jag har redan böckerna på engelska men mina sprängfyllda bokhyllor har nog plats med några till böcker.

"I köttet buret" och "Orfeus lyra" av Robertson Davies, vilka är del två och tre i Cornish-trilogin. Har tidigare läst Davies Depford-trilogi. Bra författare!

" Cross Channel" av Julian Barnes. En novellsamling av författaren som gav oss den underbara "Metroland".

Sen var jag tvungen att köpa en dublett av Sveriges bästa roman genom tiderna: "Operation B" av Gabriella Håkansson. Kommer att fungera som bra present i framtiden.


På det hela en bra dag. Får se om man går ner på stan ikväll för att mingla med medborgarna.

Kommentarer
Postat av: Linda

Var trycker jag på tangentbordet för att få de där "taken" ovanför ett e? Du vet som de har i franskan? Kommer inte ihåg vad de heter...

Postat av: frid

ê. Shift+knappen till vänster om Return.

2007-08-18 @ 18:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback