Andreas Warhol

Andy måste ju vara ett smeknamn. Jag satsar på att han heter Andreas i förstanamn. Alla stora konstnärer heter Andreas i förnamn, dvs Warhol och...eh...jag (?).

Warhols konst är som många andras, man kan inte helt uppskatta den förrän man får reda på bakgrunden. Framför allt gäller det hans filmer. Den som jag tycker är mest genial är "Empire State Building". Den frågar sig: Vad är film? Det konventionella svaret är "rörliga bilder". Men tänk om bilden inte rör sig, är det då en film eller är det något annat?

Just nu försöker jag få lite pengar för Andy Warhols katalog från Moderna Museet (förstautgåvan från 1968). I mint condition är den hutlöst dyr. Min hamnar troligtvis bland de mänskliga priserna.
Ta en titt här.

Kommentarer
Postat av: GINA

My dear Andreitas Warhol, you´re much better to me than this artist. You look very interesting in the picture. All my love.
Gina.

2007-08-31 @ 22:13:49
Postat av: Anonym

Säger bara en sak. Förskottsbetalning av någon som aldrig vunnit en auktion.

2007-09-11 @ 12:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback