söndag efter midsommar

ush och fy vad mycket fotboll det har blivit, det känns nästan skönt att sverige åkte på råstryk i åttondelen. Nu kan de riktiga matcherna börja. Jag menar, annars sitter man bara och gnäller över hur dåligt de spelar.

Midsommar ute i Ärsta, kunde ha varit bättre. Men kunde även ha varit sämre. Cyklade ut och åt, tittade lite på fullt folk och hur de beter sig, cyklade in till stan. Det blir en midsommar att berätta för barnbarnen.

Digitalboxen installerad. Problem med sändningen, boxen ville inte ta emot kanalerna. Fick ringa till kundtjänst. Försökte installera videon och dvd på bästa sätt. Ringde kundtjänst. Kö 25 minuter. "Det är många som ringer för tillfället. Var god dröj". Frågade hur jag skulle koppla sladdarna till videon och dvdn. Var tvungen att använda båda händerna för att trycka in sladden i boxen. Bad kundtjänst att vänta en sekund medan jag la ifrån mig telefonen. Bortkopplad. Kan tydligen inte spela in på svt och tv4 om jag inte köper nån grej och en extra scartkabel. Ska nog kasta videon i huvet på Darin istället, någon nytta måste den ju göra. Nä förresten, jag kastar den på Källbäck.

Pernilla fyllde år. 26? hon lyckades för en gångs skull med muffinsen. gott. Fikade med dem och hennes föräldrar. Försökte dra ur päronen lite smarriga tabbar och bloopar, gick inte så bra, får fråga Hegerfors. Han har ju semester nu.  

Började läsa Endymion Spring, av Matthew Skelton. Han fick tydligen ett sexsiffrigt belopp i pund sterling i förskott för den boken. Helt okej bok. på tre dagar har jag läst 300 sidor. Kan nog bli en storsäljare om den översätts till svenska...kanske. den bygger på Faustlegenden, kanske lite svårt att skapa intresse?

Veckans filmtips: ?? hann inte se så mycket. "Zathura" kan rekommenderas för alla som gillar Jumanji. Det är en kopia av Jumanji med den enda skillnaden att Zathura är ett sci-fi spel. Veckans flopp måste vara "när solen står som högst", vietnamesisk film som gick på svts filmklubben. Vissa scener hade en skön feeling men i sin helhet var den en besvikelse. Insåg att det var den första vietnamesiska film jag sett (om man inte räknar amerikanska filmer som utspelar sig i Vietnam - och det ska man ju inte).

Var inne på Stjärnvideo i centrum och frågade om de kunde göra en sökning i datorn på vilka filmer av Kim Ki-duk de hade. Han i kassan sa "Nej, det går inte, det funkar inte, det ska du tamefan inte få reda på för jag ska fika den här bullen och kaffet och vill inte ha nån kund som du som kommer in och stör mig när jag inte vill jobba, och förresten så är jag inkompetent, fast jag vet inte vad det ordet betyder, så jag vet faktiskt inte ens hur man söker i dator efter filmer av en viss regissör." "Låt gå för denna gången", sa jag och kastade en videobandspelare i fejan på tjommen.

Hyr på Forsvärs framöver.

Kommentarer
Postat av: Micke

Tror nog inte att Källbäck hade hjälpt mot en hånleende domare som ville ha Tyskland vidare. Sen är frågan varför alla drog så tidigt ute Ärsta?

Postat av: Micke

Tror nog inte att Källbäck hade hjälpt mot en hånleende domare som ville ha Tyskland vidare. Sen är frågan varför alla drog så tidigt ute Ärsta?

2006-06-26 @ 12:25:05
URL: http://zok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback