11/6 Söndag

Idag är det lika varmt som i Cindee Peters armhåla. Innebandygänget har blivit  Djurgårdsgänget (diverse sommarsporter) och jag tog mig dit för att visa mina bultande muskler. I min idioti trodde jag att brännboll inte skulle vara lika farligt som innebandy och kastade mig in i leken (som vårt lag för övrigt vann, mest på grund av Åses och Markus åtisar och mina grymma lyror). Två timmar senare sitter jag här och åmar mig över vänstertån som smärtar lika mycket som när John Wayne Bobbit fick sin mandom förminskad. Att ha sex med min vänsterfot (var så goda att skapa er en mental bild) är kanske inte förstavalet för denna lems användning...men jag är öppen för förslag.

Jag har precis läst mina första e-böcker. Lånade e-böcker genom stadsbibliotekets tjänster. Jag ville bara se hur det fungerade för att vara insatt och kunna svara på frågor om sådana ställs när man sitter i infodisken. Jag laddade ner tre böcker av Hans Lindström, "Herre gud", "Kvinnor" och "Feminism". Ni kanske känner till Hans Lindström, han har gjort serierutor á la Larson (eller egentligen The Yellow Kid om man ska vara korrekt, och det ska man ju) i ett antal år, i alla möjliga tidskrifter. De ovannämnda titlarna är så kallade ämnessamlingar där han har samlat serier inom ett ämne. Jag ansåg att de inte bara var rejält könsdiskriminerande, faktiskt åt båda hållet (men mest åt "det rätta"...okej "sue me!"), men även riktigt rasistiska. Det allra värsta tror jag var att han återanvände skämten, inte bara så att han använde samma skämt i olika situationer utan han hade ett antal rutor som fanns med i både "Kvinnor" och "Feminism". Några hittade till och med in i "Herre Gud", eller vad fan den heter (orkar inte kolla upp titeln).

Jag såg "Homestyling" nu i veckan, det som går på femman. Trion skulle fixa till en ungkarlslägenhet i Stockholm (var annars?). Den var så jäkla skitig och hade trasiga möbler mm. De frågade sig vad man kunde göra och kom fram till att det var bara och slänga ut allting; "titta bara på den fula lampan i köket" sa en av tjejerna. Vafalls!!! Det var ju en likadan lampa som jag har i köket och jag anser att den är riktigt snygg. Deras var i och för sig orange/röd (enligt SAOB är det korrekta ordet, eller förstavalet "brandgul", ni som inte tror mig, försök då att använda den bestämda formen på orange....där ser ni; det är mycket bättre med "den brandgula". Ni kanske försökte med "den orangea"...FEL!, Om man måste använda ordet orange så ska man använda det så som ordet "blå"...den blå bilen...den orange bilen. Konstigt men sant), men den färgen har jag alltid ansett vara den som är snyggast. Ush och fy säger jag. Om brudarna i programmet inte hade varit så snygga och om inte en av dem saknade underkläder (vid vissa knäböjningar blev hon nästan som en spargris) så skulle jag INTE se programmet igen.

Kommentarer
Postat av: Zok

Aha, nu har du faktiskt kommit upp i två inlägg!

2006-06-12 @ 00:12:16
Postat av: Micke

Ska du inte skriva någon startelva tills imorgon???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback