Nueva Estocolmo

Shit Pommes Frid, jag var i Stockholm idag. Lång resa för så kort sträcka. Restiden var faktiskt 6,5 timmar. Först till Katrineholm, sedan Stockholm. Tillbaka till Katrineholm, där missade jag precis tåget till Eskilstuna och fick vänta två timmar. Så egentligen, men väntetid inräknat tog det 8,5 timmar.

Kulturhuset Ängeln var på Moderna, tittade lite på den nuvarande utställningen African Remix och åt sedan god fisk med saffranssmak. Mums filibabba.

Gratishallen hade även den bytt lite innehåll. Borta var den idiotiska tv-antennen. Istället fanns vid den platsen ingenting. Bättre tyckte jag. Andra nya saker fanns dock på andra ställen, t ex en mängd fotografier av Carl Johan De Geer. Intressant tyckte jag. Paul McCarthnys installation "Ketchup Sandwich" fanns att beskåda i ett rum. Fascinerande. Det luktade också.

Som grädden på moset hittade jag även två spitternya musik-DVDer med krautrock på Mellotronen. Yaozzzza! 600 spänn, men ändå....Great Googelimoogeli!!!

Nu ska jag se lite Seinfeld och sedan slagga. Trött blir man av att strosa runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback