Warlock


Warlock (1989) ger mig trygghet när jag ser den. Det var en av mina favoritfilmer som tonåring och det är som att se en gammal vän igen. Nästan ännu mer gillade jag uppföljaren "Warlock: The Armageddon" (1993) som hade fler häftiga specialeffekter. Julian Sands har gjort många varierande roller men han kommer alltid vara bäst som häxmästare.

För ett par veckor sedan fick jag ett meddelande på Filmtipset.se att man hade tagit bort filmen från deras databas. Ibland händer sådant men oftast handlar det om tv-serier som lagts in av idioter. Warlock: The Armageddon är en FILM ut i fingerspetsarna så jag mailade och bad om en förklaring. Inget svar har kommit. Idag sökte jag på titeln igen. Filmen hade lagts in igen och jag hade mitt betyg. Det verkar hjälpa att klaga ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback