Hemvärnet

Det verkar vara konstiga brevens vecka.

Idag fick jag ett brev från Hemvärnet Norra Södermanlands bataljon. De hoppades på att jag skulle gå med. "När Du nu efter ett antal år ser tillbaka på Din lumpartid har Du kanske glömt det som var jobbigt och besvärligt och kommer enbart ihåg det positiva som gruppkänslan och kamratskapet."

För det första vill jag inte umgås med någon som skriver Du med stort d. Personen som skrivit detta vill vara kamratlig och skriver "du" men han måste ändå använda ett stort D. För det andra så kan man inte börja en text med att påminna mig om hur jobbigt och besvärligt det var i lumpen. De fortsätter med att skriva "Om de positiva minnena överväger kan jag erbjuda...". Det visar också på att om jag går med i hemvärnet så kommer jag få det jobbigt och besvärligt. Kanske får jag några vänner men jag har redan vänner.

Vilket ytterligt idiotiskt brev att skicka någon över huvud taget. Det här brevet fick jag för att jag inte längre är krigsplacerad. Om vi skulle hamna i krig någon gång sitter jag hellre i ett källarförråd och knaprar chokladransoner än sitter ute på Gotska Sandöns radarstation som ändå kommer att bombas det första som sker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback