Intressant blocketannons

Jag har lagt en genväg på mitt skrivbord som går till Eskilstunarelaterade annonser på Blocket. Idag dök denna upp:

"Stjärnvideo lokalen på smedjegatan 14 bredvid American pizzeria. Lokalens hyra är 11093 inklusive moms och är 104 m2. Lokalen är ledig från och med 1 january 2008. Ni får gärna komma in i butiken och se hur det ser ut. Ni får kontakta nig på mobil nummret XXXXXXXXX."

Vad betyder det här? Kommer Stjärnvideo att lägga ned eller att flytta till en annan lokal? Om de lägger ned, ska då filmerna flyttas till lokalen på Carlavägen eller ska de säljas ut? Carlavägen är ju redan fullproppad med filmer så jag hoppas på en utförsäljning. Måste hålla ögonen öppna. Ska nog gå förbi och fråga.

(Vill även påpeka att annonsen är kopierad från Blocket. De åtskilliga felaktigheterna i svenskan är därmed inte mitt fel men kan fungera som en fingervisning på hur slarvig gemene man är i sitt skriftspråk, speciellt i sin Internetanvändning. Jag räknar till sex fel (plus att det borde stå ett betalningsmedel efter hyressiffrorna, annars kan man kanske betala med ören eller sandkorn?).

Kommentarer
Postat av: Lejla

Jag hittade åtta.

Hur går det med budgivningen kring Historikern förresten?

Postat av: frid

Jag hittade också åtta (inkl. betalningsmedlet) men lät en av dem slinka igenom utan diskussion. Vissa gränser är gråa.

Som jag skrev förut så har jag fått budet "en burk". Sista budet måste ske några dar innan jul.

2007-11-27 @ 20:44:28
Postat av: frid

Nä, vänta. Jag räknade bara "mobil nummret" som ett fel när personen har slagit två flugor i en smäll. Sammanlagt blir det nio. (Om du undrar så har det nionde felet med tangentbordsanvändning att göra så jag borde egentligen inte kalla det för språkfel. Men då kan man också fundera på att nästan alla använder bindesstreck istället för tankstreck. Det är faktiskt två olika kommandon på tangentbordet och strecken ser olika ut. Deras användningsområden är även helt skilda varandra. Ska man låta sådant gå onoterat?)

2007-11-27 @ 20:52:40
Postat av: Lejla

Jag bjöd ju på en och en tredjedel, men du struntade väl i att kolla efter *suckar teatraliskt*

Det där med strecken låter vi gå onoterat, mest för att jag inte förstod nåt av det du skrev.

2007-11-28 @ 09:48:47
URL: http://www.zvrkut.blogspot.com
Postat av: frid

Du kan ju inte bjuda en tredjedels burk! Har du aldrig sett Seinfeld? Han säger till Kramer: "Do you know that sound a soda makes when you open it? That's the sound of you buying a whole can."

Om du vill bjuda högre så är lägsta budet 2 burkar.

2007-11-28 @ 14:35:05
Postat av: Micke

Jag räknar till åtta fel, men nio om du vill vara kräsen med det som inte hör till språkfel, men det beror ju på hur man ser det=)

2007-11-28 @ 18:35:18
URL: http://www.zok.blogg.se
Postat av: Lejla

Usch nej, Seinfeldhumor rimmar illa med Zvrk. Däremot kan jag tänka mig låta dig öppna burken, om de nu är ljudet du är ute efter :D

2007-11-29 @ 11:22:51
URL: http://www.zvrkut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback