finmald köttfärs


Ibland kan man bli glad för det minsta lilla. Förra veckan upptäckte jag att Coop har återupptagit försäljningen av finmald köttfärs. Idag åt jag köttfärssås för fjärde gången på två veckor.

Jag har för mig att Sverker tog upp malningsproblemet på Plus för länge sedan. Det hade något med transporter att göra. Man hade omorganiserat transportsystemet och kunde av någon orsak inte mala fint längre. Nu är i varje fall originalet tillbaka. Nästa steg är att invänta återkomsten av Soft Nougat utan nötter, rabarbercider på systemet, kebabbaguetten på Statoil och falukorven som inte fastnar i stekpannan.

Kommentarer
Postat av: Lejla

Färdigtuggat nästa?
Färs är ju godast när den är grovmalen. Smaken är kvar då, liksom :)

Postat av: frid

Hur som helst så är maten färs(k).

2007-11-15 @ 20:42:31
Postat av: Linda

Kebaben, färsen etc får du behålla för dig själv men själv önskar jag SÅ att Hemköp kunde köpa in vegetariskt bacon. De sålde en sort nyligen som var helt underbar men nu tycks det inte fyllas på med mer.

2007-11-15 @ 22:10:44
URL: http://lolilos.blogspot.com
Postat av: Lejla

De upptäckte att den inte var vegetarisk? :D

2007-11-16 @ 10:59:26
URL: http://www.zvrkut.blogspot.com
Postat av: Andy

Det har bara med budget att göra. Mindre arbete, mer vinst. Större kroppsdelar i kvarnen, större bitar i köttfärsen.

2007-11-17 @ 11:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback