Äntligen en lista igen

Tagen från Bokhora.

Som läsare är jag: Varierande inom barn- och ungdomslitteraturen. Platsbunden (läser nästan bara innan läggdags och på mina lunchraster), effektiv (lyssnar oftast på bok när jag åker bil eller när jag är ute och går via mp3-spelaren).

Som bloggare är jag: bestämd. Jag försöker skriva om alla böcker jag läser (med undantag för bilderböcker och börja läsa-böcker eftersom jag då enbart skulle få sitta framför bloggen på fritiden). Under 2009 missade jag kanske fem böcker som jag läst, pga att de låg för länge så att minnet blev suddigt.

Senast lästa bok: "Vad skulle du ha valt" av Annika Thor. Underlig men bra.

Senast köpta bok/böcker: Köpte "Till mitt barnbarn" i julklapp. Jättebra fylla i-bok.

Favoritdeckarförfattare: Gillar inte deckare.

Jag läser allt av: Hinner inte läsa allt av alla eftersom det finns så många bra författare. Läser det mesta av Petter Lidbeck. Har hittills läst allt på svenska (och lite till) av Jeff Kinney och Darren Shan.

Jag läser helst inte (genre/författare): hästböcker och biografier om dramatiska livsöden typ "Pojken som kallades det".

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Tidig amerikansk filmhistoria och anekdotisk språkvetenskap (såsom höjdarna "Komma rätt, komma fel, och komma till punkt", "Professorn och galningen" och "En översättares anmärkningar".

Förutom svenska läser jag gärna på: Engelska

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Har påbörjat Kabinettets hemlighet av Martin Widmark och Spela Falskt av Anna Vikström. Inväntar med spänning nionde delen av Legenden om Darren Shan som kommer under våren.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Förlaget Six memos utgåva av Patrick Süskinds Om kärleken och döden/Tre historier och en betraktelse. Kommer att köpa i samband med nästa bokbeställning.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Melvin Burgess "Ung & kåt" som inte går att få tag på någonstans. Och eftersom antikvariat inte tar emot moderna ungdomsböcker så är det en omöjlighet att hitta boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback