100 filmer på 200 sekunder



Hur många av filmerna har ni sett?

Jag vet med säkerhet att jag sett 96 stycken.

Nr 39 (Mommie Dearest) har jag inte sett. "No Wire Hangers!"
Nr 61 (Streetcar named Desire) har jag inte sett. "Stella!"

Nr 8 och nr 12 vet jag inte vad det är för filmer. Någon som vet?

Kul att Arnold hade så många citat: "It's not a tumour!" (Dagissnuten!)

Kan ni namnge alla filmer? Eller i varje fall hjälpa mig med nr 8 och 12?

"You can do it!"

....(nr 2) som är från Adam Sandler-filmen The Waterboy. Men Schneiders replik finns även i Sandlers Little Nicky, 50 first Dates, The Longest Yard, Bedtime Stories och Click. I Hot Chick och The Animal säger Adam Sandler repliken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback