Lördagen i ett nötskal


Blackstaloppisen idag. Mycket folk. Korvkön var lång.


Den nya medlemmen i EMD (numera EMDR) visade sitt kunnande. Snygg-Rune sjöng både "Flickorna fr Småland" och andra slagdängor från när ingen var född på sin fina synt. En upplevelse i sig.


I Flen upptäckte jag en Power Meat-Wannabe som hade fixat värsta guldmuffen. Kodak-moment!


Vi åt lite på vägen hem och kände oss som rikskändisar eller högadel. Det ska visst bo en del kändisar i Flensområdet. Kajorna här är specialtränade att hoppa på den minsta lilla faran. Mina bodyguards for hire. Hemma har jag goa kråkor som vakar över mig (gärna högljutt och klockan fem på morgonen).


Under dagen behövde vi inget paraply eftersom det inte regnade men precis när jag kom hem så började det stänka. Ett bra tillfälle att prova paraplyet, tänkte jag och höll det över huvudet. Men fasiken, blöt blev jag ändå. Batterierna måste vara slut.


Efter ett bad i Borsökna blev det film, sunkfilmen "Pride and Glory". Jag vet inte om det var mina geniknölar som var aktiva men visst ser smörgåsarna ut som Peace-tecken. Äkta Frid-mackor! Peace out, man!


Den här bilden har egentligen inget med dagen att göra. Gillar brudens rumpa.

So long, suckers!

Kommentarer
Postat av: Lejla

"Power-Meat"? Har köttindustrin gått in och sponsrat Power Meet-en?

Postat av: Peter

Synd att jag missade Snygg-Rune. Det hade varit en upplevelse kan jag tänka mig ;-)

2009-07-08 @ 16:10:42
URL: http://peterkurosaki.blogspot.com
Postat av: Frid

Yep!

2009-07-10 @ 12:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback