Real D Cinema


Så har man varit på Heron City och sett senaste Disneyfilmen Bolt i den nya 3D-tekniken. Filmen i sig var inget särskilt, trots att det är John Lassiters första Disneyfilm efter övergången från Pixar. Men det var kul att få vara med om den nya tekniken och när Brendan Frasers "The Journey to the Center of the Earth" kommer så ska jag se även den i 3D.

Det tar en timme till Heron City från Eskilstuna och det finns absolut inget intressant att göra på Heron City, med undantag för några dyra flipperspel som är dåligt servade. Butikerna är dåliga. Jag strosade lite på MediaMarkt ett tag men allt för så in i helvete dyrt. De hade inte alls i närheten av erbjudanden som butiken har i Västerås. Biofilmerna var också dyra. Bolt 3D kostade 125 kr och så såg jag även The Curious Case of Benjamin Button. Den kostade 110 kr.

Jag kan inte säga vilken av filmerna jag är mest imponerad av när det kommer till teknologin eftersom Benjamin Button hade så otroligt bra specialeffekter och smink. Oscar nästa?

Kommentarer
Postat av: Andreas Tandesten

Alltså du får gärna höra av dig nästa gång du kommer till stockholm, hade gärna gått på Heron, sitter bara med facebook hela dagarna så det hade varit kul att hänga på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback