Inga onödiga tillsattser

He he he. I min jakt på adekvat svenskt vokabulär går dagens hederspris till ICA.


Vanligtvis skulle jag inte klaga på något så litet som ett ynka stavfel men när stavfelet hamnar i en text som den här och på ett ställe i texten som det här stavfelet har gjort så kan jag inte sitta tyst och glo på.


Hur kan man stoltsera med inga onödiga tillsatser i en vara när de själva har satt dit en onödig "tillsatts" i texten?

(Och ja, herr T, den här gången meddelade jag personalen om felet.)


Kommentarer
Postat av: Herr T

Blev de glada då?

2009-02-04 @ 18:15:01
Postat av: Frid

När jag tog fotot var det en snubbe i personalen som tittade undrande på mig. Jag förklarade orsaken till mitt väckta intresse men killen verkade inte haja särskilt mycket.

2009-02-04 @ 23:06:04
Postat av: Andreas igen

Jag tror svennebanan på ICA kanske blir förnärmad. Men om du påpekar det på ett ställe där kanske hela texten är fel kanske det uppskattas bättre.

2009-02-07 @ 23:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback