Topp 5 - 1925

Jag har bara sett sex filmer från 1925 och listar de fyra som är värda att synas.


Nr 4: Sally of the Sawdust (Cirkusluft. Klassad som komedi men är en relativt allvarlig historia av och med W.C. Fields.)

(Ha ha ha, han äter sina skor!)
Nr 3: The Gold Rush (Guldfeber. Av flera klassad som Chaplins bästa. Mycket är bra men jag har svårt för idiotihumor som t ex ätande av skosnören.)

Nr 2: Seven Chances (Busters miljoner. Buster Keatons version av succépjäsen. Du kanske har sett den i 1999 års version "The Bachelor" med bland annat Chris O'Donnell och Renée Zellweger.)

Nr 1: The Freshman (Heja! Heja! Heja! Lloyd har skapat en härlig figur som ska till college och baserar hela sin klädsel och beteende på juvenila collegefilmer han sett. Har fått toppbetyget fem av mig på nåder för att Lloyd är så fantastisk.)

Kommentarer
Postat av: lejla

Det är samma sak. Jag har faktiskt inte ens märkt att jag döpt dem olika på sidan och under inläggen. I Blogger fungerar det så att man själv får döpa etiketter eller kategorier eller vad man nu kallar dem till precis det man vill kalla dem. Smidigt.

2008-09-04 @ 08:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback