Måndagen

Kom hem sent och hittade reklam i hallen. Jag har ju för fan en "ingen reklam"-skylt! Den gäller även om reklamen är adresserad till mig.

Vad som mötte mig var en intetsägande bild. Texten på baksidan sa inget heller. Det enda jag uppmärksammade var pilen i hörnet. Om jag hade haft tv-kanaler skulle jag ha kollat vad som började på andra kanalen.


För första gången någonsin var jag på LIDL. Här ser ni en typisk LIDL-Nasi Goreng. Denna indonesiska rätt är typiskt västerniserad med äckliga gröna ärtor. Varför är det alltid ärtor i sån här mat? Nationalencyklopedin nämner ris, höns, räkor och kräftor som de vanligaste ingredienserna. Inte ärtor.


Avslutade kvällen med att se D-War (
länk till trailer) vilket är den största kalkonen jag har varit med om på många, många år. Specialeffekterna är ganska bra men manuset är det värsta jag sett, kanske någonsin. Årets självklaraste etta och kanske årtiondets mest meningslösa film. Slöseri på pengar och bra specialeffekter. Att jag lade surt tjänade pengar på att hyra skiten gör det knappast bättre. (OBS! Trailern visar exakt hela filmen...det är som vanligt alltså.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ärtor finns med för att de är billiga och spär ut skiten. Säger ju allt med Lidls slogan.

2008-09-30 @ 10:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback