Bokinköp i september

Hemma hos mig brukar det vara stor ruljans på böcker. Många böcker köpts in och lika många böcker ges bort eller säljs. De senaste veckorna har varit magra. Det här är inköpen.


Äntligen hittar jag en Ehrenmark som jag inte har. "Med sås på slipsen" är en av de första kåserisamlingarna efter hans död. Jag har börjat att samla på skräckserien Kalla kårar. "De kom ur djupet" av John Lymington blir förhoppningsvis sommarläsning nästa år.


För någon vecka sedan gjorde jag en runda på antikvariaten i stan. Jag var ute efter en engelsk-svensk ordbok med idiom men hittade istället denna goding för en femtiolapp.


"Sveriges järnvägsstationer" (1928) utarbetad av C. J. Johanneson är en rolig blädderbok i samma anda som "Sveriges gods och gårdar". "En handfull mörker" innehåller klassiska science fiction- och skräcknoveller av Philip K. Dick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback