Frid läser bloggar

  • Det finns så många bokbloggar ute i cyberrymden att man ibland missar de som är bra. Flera gånger har jag faktiskt besökt www.bokhora.se men tappat sugen när jag sett de "viktiga" prettotjejerna i snofssvart stoltsera längst upp på sidan. Idag blev jag dock fast i deras texter. Det bästa sättet är att trycka på länken "bokhororna" och välja en av tjejerna. En av dem är författaren Johanna Lindbäck som precis kommit med en ny ungdomsbok.

  • Det bästa med bokhorornas blogg är att de har "måndagsmöten" med kända författare. Mötet med Inger Edelfeldt var intressant. Hon har skrivit en hel del ungdomsböcker men jag fastnade för den underfundiga och nyligen utkomna "De ovanligaste barnen i världen" (ill. Emma Adbåge), en bilderbok om föräldrar som är annorlunda och kämpar för att sina barn också ska vara det. Bilderboken gav upphov till en intressant diskussion med 2B på Munksundsskolan. De hade mycket kul att säga. Jag väntar med intresse på sången de ska sjunga om han som gjorde allt baklänges, t ex satt på ett flöte och tittade på bryggan.


  • Var hittar jag då alla intressanta bokbloggar? Googla på bokidioten . Under "länkar" längst ned i högerspalten finner ni en länk till hennes bloggsamling. Men jag varnar er. Ni kommer att fastna i många timmar framöver. En verklig tidsfälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback